طواف عشــ♥ـــق

یـــاران شتاب کنید که این راه رفتنی است نـــه گفتنی...

طواف عشــ♥ـــق

یـــاران شتاب کنید که این راه رفتنی است نـــه گفتنی...

مشخصات بلاگ
طواف عشــ♥ـــق

به نامِ نام زیبایت یــا ❀ الله ❀

عالم همه در طواف عشق است و دایره دار
این طواف حسین علیه السلام است.

سید اهل قلم:شهید آوینی
×××××××××××××××××

کپی و نشر بلامانع است.

محتاج دعای خیرتان

در پناه بهـــترین مــ♥ــادر

اللــهم عجل لولیک الفرج

نویسندگان

مهمان منی به آب / آن هم لب جوی! 2

چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۰۰ ب.ظ

و مهمانی آغاز می شود...

امیدوارم که اگر دعوتتان کردند شما هم قبول کنید والبته سر وقت حاضر بشید. وقتی رسیدید یاذتان باشد که برای ورود به خانه میزبان عجله نکنید و مطئن شوید که شرایط برای ورودتان مهیا است،بعد از اینکه در زدید صبر کنید ولفتش بدهید تا اگر میزبان داخل خانه مشکلی دارد، فرصت داشته باشد رفعش کند.

خداوند متعال فرموده استکه «ای کسانی که ایمان آورده اید در خانه هایی غیر از خانه ی خود وارد نشوید تا این که اجازه بگیرید و بر اهل آن خانه سلام کنید.»(نور،27)


کجا بشینیم حالا ؟

امام محمدباقر(ع)به صراحت تمام در این مود فرموده اند:هنگامیکه یکی از شما وارد منزل برادر دینی خود شد، باید هر کجا که صاحب منزل اشاره می کند بنشیند زیرا صاحب خانه به وضع منزل خود و آن قسمت هایی که نباید آشکار گردد آشناتر است. پس مراقب چشم هایتان باشید.


وسفره پهن می شود...

حتما می دونید که مهمان نباید سفره را پهن کند،این از اختیارات میزبان است؛البته اگر میزبان خواست سفره ای پهن کند در چیدن کمکش کنید. دین ما درمورد اطعام در مهمانی ها وسفارش های زیادی کرده و جالب این که مثل خیلی از مواردهای دیگر، هر دوطرف قصه رو مورد توجه قرار داده:


الف) برای میزبانان

1. تدارک ببینید؛تدارک نبینید!

مهمان ها دوگونه اند؛گاهی سرزده می رسند و گاهی ما دعوتشان کرده ایم.میزبانان در خصوص گروه اول لازم نیست خودشان را به زحمت بیندازند.

پیامبر(ص) در این باره فرموده اند:هیچ کس نباید برای مهمانش، خود را به آنچه در توانش نیست به تکلف اندازد، اما درخصوص دسته دوم، داستان تا قدری متفاوت است، اگر شخصی را دعوت کرده اید برایش تدارک ببینید.

یپامبر(ص)در این باره فرموده اند «هرگاه برادرت پیش تو آمد{بدون آن که تو دعوتش کنی}آن چه داری، برایش بیاور، و هرگاه خود دعوتش کردی برایش تدارک ببین.»


2.مهمان جان! غذا میل داری؟

نباید از مهمان پرسید که به غذا میل دارد یا نه. انصافا دلیلش هم مشخص است.

امام صادق(ع) در این باره فرموده اند «هیچ وقت به برادرت که مهمان توست نگو: امروز چیزی خورده ای؟ {بلکه بدون آن که از او بپرسی، پذیرایی اش کن.}»


3.بلند شی ناراحت می شوم

از مهمانتان کار نداشتید که جالب نیست. نقل است که برای امام رضا(ع)مهمانی رسید و ساعاتی از شب با او نشسته و برای او سخن گفت. ناگاه چراغ منزل خراب شد. مرد مهمان دست برد تا چراغ را درست کند. امام اجازه ندادند و فرمودند:ما قومی هستیم که از مهمان خود کار نمی کشیم.


4.باهم بخورید

چه قدر خوب است که میزبان با مهمانش غذا بخورد. این طور، غذا راحت از گلوی مهمان پایین می رود. رسول خدا(ص) در این باره فرموده اند «هرکه دوست دارد خدا و پیامبرش دوستش داشته باشند همراه مهمان خود غذا بخورد.»


5.تا هستی ،هستم

وسط غذا خوردنتان اگر میزبان دست از غذا بکشد شما باشید چه کاری و چه فکری می کنید؟ نقل است که پیامبر اکرم همراه مهمان غذا می خورد و دست از سفره نمی کشید تا آن که مهمان کنار  رود.



ادامه دارد...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۶
سربازکوچولو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی